Een eventmanager is de spil in het web bij een event; het aanspreekpunt voor de klant en de medewerkers. Een eventmanager is op de hoogte van alle gemaakte afspraken met de klant en de medewerkers. Een eventmanager stuurt medewerkers aan, neemt weloverwogen maar adequate beslissingen en straalt een gezonde vorm van gezag en vooral professionaliteit en vertrouwen uit.
Draaiboek
Als eventmanager volg je strak het gemaakte draaiboek maar indien nodig worden tijden ter plekke aangepast of het hele draaiboek omgegooid want een eventmanager is flexibel en inventief. Het is de verantwoordelijkheid van een eventmanager dat een locatie op de juiste wijze is ingericht en daar ook sturing in geeft of (in overleg met de klant) aanpassingen in aanbrengt.
Een eventmanager ontvangt de medewerkers en spreekt de dag met ze door en stuurt ze aan waar nodig. Zij zorgt dat de medewerkers de juiste taken op het gewenste tijdstip uitvoeren. Ook steekt zij de handen uit de mouwen, is actief bezig en geeft het goede voorbeeld aan de medewerkers. Een event kan alleen door samenwerking en meewerken van de eventmanager een echt succes worden.
Time management en wensen van de klant
Tevens ontvangt zij de klant en de deelnemers van het event. Samen met de klant neemt ze de dag door en zorgt dat de wensen van de klant op de juiste wijze worden uitgevoerd. Eventuele wijzigingen in het programma worden besproken, vastgesteld en uitgevoerd. De wijzigingen worden goed gebrieft aan de medewerkers zodat iedereen precies weet wat er van hem/haar verwacht wordt en op welk nieuw tijdstip e.e.a. gereed moet zijn.
Tevreden klant
Een geslaagd event is als de klant tevreden is en het gevoel heeft dat hij op handen gedragen is tijdens het event. Maar het kan alleen slagen als ook alles achter de schermen goed loopt en de medewerkers gemotiveerd blijven om alles draaiende te houden. Zonder gemotiveerde medewerkers zal het event niet de uitstraling krijgen die het verdient. Een belangrijke taak dus ook voor de eventmanager om medewerkers op de juiste wijze te stimuleren en duidelijk te zijn wat er van ze verwacht wordt. Ze complimentjes te geven dat ze goed werk leveren maar ze ook aan te spreken als er dingen niet goed gaan.
Als eventmanager heb je een hands-on mentaliteit, straal je plezier uit, heb je het overzicht, kan je snel schakelen, ben je flexibel, oplossingsgericht, standvastig, duidelijk en bovenal gastvrij, toegankelijk en makkelijk aanspreekbaar voor alle betrokkenen (medewerkers, klant, deelnemers).
Thuis...
Mijn leven als eventmanager stopt niet bij het managen of organiseren van events. Thuis gaat mijn leven als eventmanager gewoon door. Als alleenstaande moeder van twee tieners ben je de hele dag aan het organiseren en managen. Het is druk maar enorm gezellig en bevredigend.
Vol energie

Tussen al deze kinderperikelen door mag ik gelukkig mooie, sportieve en fijne events organiseren en begeleiden. Het is elke dag weer passen en meten en met een scheiding die nog lopende is soms moeilijk te bolwerken maar ik weet wel dat ik het leven als eventmanager niet zou willen missen. Ik heb mijn roeping gevonden; eigenlijk deed ik altijd al wat ik nu doe maar nu krijg ik er voor betaald en heb ik fijne klanten die tevreden zijn. Ik ben trots op mijn werk en bijzonder gelukkig dat ik 2 jaar geleden de stap heb genomen om fulltime voor mezelf en het huishouden te gaan. Ik krijg energie van mijn werk en mijn kinderen.