Pilates

Pilates is een body- en mindtraining die de nadruk legt op de diep gelegen spieren, flexibiliteit, evenwicht, coördinatie en een goede houding.

Opbouwen na een blessure

Pilates helpt uitstekend om je lichaam weer in vorm te krijgen na bijvoorbeeld een blessure, lange tijd niet gesport te hebben of een bevalling.

Versterk je core

Door de Pilatesmethode train je de diep gelegen spieren van onder andere je buik en rug. Je verstevigt je buikspieren en zorgt voor een sterke rug en dat helpt om je houding te verbeteren.

Rek de spieren

Pilates zorgt ook voor evenwicht en flexibiliteit. Door de vele stretch oefeningen merk je dat je spieren langer worden en dat bevordert je flexibiliteit. Tijdens een workout wordt ook altijd aan de balans gewerkt waardoor je meer in evenwicht blijft.

Maar jezelf sterker

Doordat je de diepere spieren traint merk je dat je ook sterker wordt. Je ziet er misschien uit als een frêle ballerina, maar na een paar weken kan je met gemak een planksessie van 5 minuten volhouden.

Ook voor mannen

Eén van de grootste misvattingen over Pilates, is dat het enkel voor vrouwen is. Heel veel mannen doen aan Pilates om hun prestaties in andere, meer explosieve sporten te verbeteren.

Door je lichaam met Pilates te versterken, ben je beter bestand tegen kwetsuren en pijnlijke gewrichten. Als man kan je zo meer kracht in je prestatie steken.Een doorwinterde loper zal bijvoorbeeld merken dat hij na een maand Pilates plots nog sneller en langer kan sprinten, enkel en alleen omdat zijn benen meer kracht hebben.

Opbouw van een training

Ook een Pilates training start met een warming-up om de spieren warm en soepel te maken voor de inspanning die geleverd gaat worden. Na de warming-up worden er altijd oefeningen staand gedaan om zo de balans te trainen en gebruik te maken van de zwaartekracht.

Dan volgen verschillende oefeningen op de mat, al dan niet met attributen. Tijdens een training zullen altijd de buik- en rugspieren aan bod komen afgewisseld met spier verstevigende oefeningen voor de armen, benen, billen, schouders, borst en nek. Regelmatig worden er ook rekoefeningen om de spieren tussen de oefeningen door te ontspannen of te stretchen.

Tijdens de cooling-down doen we heel relaxt nog wat rek en strekoefeningen zodat de spieren die we tijdens de les hebben aangespannen weer ontspannen raken.

Dit alles doen we op rustige muziek zodat je vanuit ontspanning heel gefocust de oefeningen kan uitvoeren. Als je de oefeningen met aandacht doet en zeer geconcentreerd werk merk je dat je met je mind je body kan uitdagen om nog een beetje meer te geven.

Sterkere spieren in combinatie met een lenig en extreem rekbaar lichaam, dat willen we toch allemaal?

Reviews

Er zijn nog geen reviews over Pilates.


Verstuur je Review

Vraag vrijblijvend advies of een kostenindicatie